Rengetegen vásároltak háztartási gépeket, és még csak most jön a Black Firday!

Kreivich Orsolya
Kreivich Orsolya
Olvasási idő: 3 perc

Tízből hatan vásároltak valamilyen háztartási gépet a koronavírus második és harmadik hulláma alatt – derült ki egy friss kutatásából. A felmérés szerint a legtöbb válaszadó régi vagy elromlott készülékét cserélte le. Kisgépek kategóriában a legtöbben étel-előkészítéshez kapcsolódóan vásároltak (úgymint kézi mixer, turmixgép, aprító vagy vízforraló), míg a nagygépek közül mosó- és szárítógépet vettek a legtöbben. A karácsonyi és a Black Friday akciók során bizonyosan még tovább emelkedik ezen termékek kereslete is.

A legtöbben a régi gépet cseréltek le

A Gorenje által készített felmérés eredményeiből az látszik, hogy ugyan

tízből hatan vásároltak valamilyen háztartási gépet az elmúlt egy évben,

a válaszadók túlnyomó többsége (76 százalék) csak egy vagy két terméket szerzett be, és 16 százalék vallotta csupán, hogy három-négy géppel is bővítette az otthoni felhozatalt. A vásárlások motivációját illetően a legtöbben (több mint 60 százalék) úgy nyilatkoztak, hogy régi, elromlott készüléküket cserélték le, tízből 4-en viszont újabb, korszerűbb termékre váltották le a korábbit. A kis- és nagygépek egyaránt népszerűek voltak: a válaszadók közel fele (46 százalék) előbbit, míg 31 százalékuk nagygépet vásárolt. Életkori megoszlást nézve a 18 és 29 év közöttiek voltak legaktívabbak, ők mindkét terméktípusból beszereztek a vírus második és harmadik hulláma alatt. És még csak most jön a Black Friday és a karácsonyi akciók időszaka!

Aprítunk és mixelünk

A felmérést végzők között a kisgépek tekintetében

a legtöbben étel-előkészítéshez kapcsolódó termékeket (úgymint kézi mixer, turmixgép, aprító vagy vízforraló) vásároltak,

de a takarításhoz kapcsolódó eszközök is népszerűek voltak. A résztvevők 15 százaléka vett továbbá vasalót, 12 százalékuk pedig levegőtisztításhoz kapcsolódó kisgépet is beszerzett tavaly óta. Ha nagygépekről van szó, akkor a mosó- és szárítógép mellett tették le a voksukat leggyakrabban a magyarok, de 35 százalékuk új hűtőt szerzett be, és a főzéshez kapcsolódó termékek is népszerűek voltak – utóbbi kategóriát a harmadik leggyakrabban jelölték a válaszadók.

Közbeszólhat a chiphiány

Simon Anikó szerint az európai háztartásigép-piac a globális chiphiány miatt komoly kihívásokkal nézhet szembe a jövőben, ugyanis az alapanyag- és alkatrészárak, valamint a logisztikai költségek emelkedése várhatóan a hazai piacon is a készülékárak emelkedéséhez fog vezetni 2022-ben.

Egyre több lesz a vásárlás a Fekete Péntek és a karácsony miatt

Az idei Black Friday időszak slágerterméke lehet a személyi hitel. Itt ugyan nincsenek 20-30-50 százalékos kedvezmények, ám jól látható, hogy a személyi kölcsön ma bizonyosan olcsóbb kamat mellett érhető el, mint amilyen kamatok mellett közvetlenül a karácsonyi bevásárlás előtt hitelt tudunk felvenni. A legjobb banki személyi hitel ajánlatok ma 7 százalék alatt vannak, azonban érdemes sietni, ugyanis garantálható, hogy a jegybanki kamatemelések miatt a kedvező személyi hitel kamatok feljebb kúsznak majd!

Borítókép: Getty Images

chatsimple