Vitték a kerti bútort, mint a cukrot

Nagy László Nándor
Nagy László Nándor
Olvasási idő: 2 perc
A megbízható pénzügyi információkat az economxtámogatja.
Hirdetés

Tipp: Bankszámla váltás előtt mindenképp kalkulálj, hogy megtaláld a számodra legjobb számlacsomagot.

A money.hu célja, hogy jól járj! Ezért ingyenesen és regisztráció nélkül összehasonlíthatod kalkulátorainkban a pénzügyi termékeket, és minden fontos tudást, tapasztalatot átadunk cikkeinkben. Szakértőink díjmentesen és személyre szabottan válaszolnak kérdéseidre, segítenek hitel vagy megtakarítás, befektetés témában is.

Sokan fogtak felújításba és átalakításba a pandémia miatt, de csak kevesen költöttek sokat. A Jysk átlagos kosárértéke 15 ezer forint volt a járvány idején, és megugrott a kerti bútorok népszerűsége.

Az emberek 40 százalékának egyáltalán nem okozott problémát a pandémia kapcsán az, hogy az egész család otthon volt a járvány idején, ám 10 százalékuknak többnyire, 6 százalékuknak állandó konfliktust jelentett, hogy az élettér így beszűkült.

Felpörgette a felújításokat a karantén

Sokan ezért átalakításra kényszerültek. A dán bútoripari cég, a Jysk felmérése szerint az érintettek 14 százaléka az eddig halogatott felújítást, fejlesztést hajtotta végre a járvány idején, 23 százalékuk ugyanakkor kifejezetten a pandémia miatt szükséges felújítást, átalakítást valósított meg. Az emberek 30 százaléka 50 ezer forint alatti összeget költött ezekre a beruházásokra, s csak 6 százalékuk fizetett 200 ezer forintnál többet ezekre a felújításokra. A Jysk átlagos kosárértéke 15 ezer forint körül volt a pandémia idején, ez nagyjából 20 százalékos növekedést takar – mondta el Szimeiszter Sándor, a társaság Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős országmenedzsere.

A praktikum a legfőbb tényező

Az érintettek 48 százaléka kisebb, 18 százaléka azonban komoly negatív hatásként élte meg a válságot, a válaszoló ügyfelek 34 százaléka kicsit, 42 jobban aggódott a családja anyagi helyzetéért. A dán bútoripari csoport adatai szerint meglepő lehet, de a társaság mind a 21 országában a praktikum számít a legfontosabb vásárlásra ösztönző tényezőnek és az ár csak ezt követően következik. Ami érdekes, hogy ez a pandémia alatt sem változott. Az ügyfelek 30 százaléka számít árvadásznak, ám ők sem az adott termék olcsóságára, hanem inkább a kedvezmények mértéke alapján döntenek.

Máshogy költöttünk a járvány alatt

A pandémiás helyzet alapvetően átalakították a költéseket is. A Jysk adatai szerint az első zárás időszakában 15,8 százalékkal esett vissza a társaság forgalma, a tavaly nyári időszakban ugyanakkor 25,1 százalékkal ugrott meg a forgalom.

A családok bezártsága köszön vissza abban is, hogy a legnépszerűbb termékek a pandémia alatt a kerti bútorok, illetve a lakásbelső bútorai voltak. 

Borítókép: Getty Images